h.jpg Polskie Towarzystwo Informatyczne Strona główna XXV Jesiennych Spotkań
DRUKUJ artykuł Powiadom znajomego...   wykop gwar facebook google delicious dig 

Impreza stowarzyszona:

imcsit.gif
IMCSIT

Prawo Martina:
Ci co nie potrafią uczyć, zarządzają.

Projekty w służbie biznesu

Sesja przygotowana we współpracy i pod patronatem merytorycznym PM Experts Sp. z o.o., PMI Registered Education Provider – posiadacze certyfikatów PMP otrzymują 7 PDU;

Termin sesji:


     Poniedziałek, 12 X 2009 r., w godz. 09:15-18:30.



Autorzy sesji (w kolejności wystąpienia):


leszek_masniak.jpegLeszek Maśniak

Jest Excecutive Partnerem firmy Gartner Inc. Kieruje w Polsce programami doradczymi Gartnera adresowanymi do szefów informatyki i członków zarządów odpowiedzialnych za technologię.
Jest doświadczonym managerem, kierował działami IT i dużymi projektami z różnych dziedzin – zarządzania infrastrukturą, Business Intelligence, ITIL, modeli finansowych, TCO oraz reorganizacji IT.
Przez wiele lat był managerem IT w Agora SA, a później także trenerem,prezenterem i doradcą dużych organizacji w Polsce i za granicą.
Jest absolwentem Excecutive MBA New York University Stern School of Business, LondonSchool of Economics and Political Science oraz HEC Paris.

 

jakub_lesinski.jpeg

Jakub Lesiński

Konsultant zarządzający w Carrywater Consulting. Specjalizuje się w transformacji i restrukturyzacji przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji IT. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami, programami oraz portfelami projektów, jak również w optymalizacji procesów biznesowych (SixSigma, Lean, KAIZEN). Wiele z zarządzanych projektów dotyczyło budowy i optymalizacji struktur organizacyjnych, organizacji procesowych oraz rozwoju kultury zarządzania procesowego.
Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego w Instytucie Historycznym. Uzyskał Advanced Master's Certificate in Project Management (George Washington University). Odbył szereg szkoleń z zakresu zarządzania projektami, technik zarządzania i systemów jakościowych (w tym Audytora Wiodącego ISO 9000:2000 [BSI Management Systems]). Black Belt SixSigma.

 

wojciech_garstka.jpeg

Wojciech Garstka

Z wykształcenia – matematyk i filozof metodolog. Manager IT w jednostkach administracji publicznej, w prywatnych firmach i korporacjach oraz jako szef własnej firmy – Projekt_G. Pracował jako manager w UNISYS, Rank XEROX, Compaq, PROKOM, doradzał Computerlandowi, TelEnergo / Exatel, ARCUS-owi oraz kilku innym prywatnym przedsiębiorcom polskim i zagranicznym, kilku komisjom parlamentarnym, Krajowej Izbie Gospodarczej. Zdobył znaczne doświadczenie w zakresie informatyzacji administracji publicznej zarówno po stronie dostawców jak i zamawiających – ostatnio doradzał Głównemu Geodecie Kraju w zakresie IT i prowadził projekty PHARE w ramach budowy Zintegrowanego Systemu Katastralnego. Jest ekspertem „ad hoc" europejskiej agencji ENISA (European Network and Information Security Agency) i uczestniczył jako ekspert w projekcie SUPHICE (dedykowana szyfrowana transmisja danych na żądanie pomiędzy podmiotami sektora administracji publicznej państw UE). Certyfikowany Projekt Menadżer (PRINCE2), IT Security Manager, posiadacz certyfikatu ITIL Foundation – założyciel i członek władz polskiego oddziału stowarzyszenia itSMF. Wykładowca kilku wyższych uczelni (logika i metodologia).
Ostatnio współpracuje z kilkoma firmami jako partner kontraktowy, pełniąc rolę Projekt Managera, analityka oraz eksperta ITIL.

 

rafal_jablonka.jpg

Rafał Jabłonka

Posiada ponad 10 letnie doświadczenie związane z zarządzaniem IT, zarówno w firmach komercyjnych (ERP, telekomunikacja, e-commerce), jak i sektorze publicznym. Obecnie jest Dyrektorem ds. Rozwoju i konsultantem w brytyjskiej firmie Architecting the Enterprise Ltd, która jest światowym liderem szkoleń i doradztwa związanych z Enterprise Architecture i TOGAF – The Open Group Architecture Framework. Swoją przygodę z TOGAF rozpoczął gdy pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu Informatyki (DI) Ministerstwa Finansów RP, gdzie odpowiedzialny był za strategię i architekturę IT. Wcześniej był współtwórcą i wieloletnim dyrektorem IT w największej polskiej platformie e-commerce B2B – "Marketplanet". Prawdopodobnie jest pierwszym Polakiem który uzyskał certyfikat The Open Group – "Certified TOGAF 8 Practitioner".

 

marek_lubiarz.jpg
Marek Łubiarz

Ma ponad 17 lat doświadczenia (w tym 12 lat w międzynarodowej korporacji) w zarządzaniu złożonymi projektami informatycznymi i programami dla sektora komercyjnego, telekomunikacyjnego i publicznego. Był współtwórcą i wdrażał strategie biznesowe w obszarach dotyczących IT w dużych organizacjach. Prowadził coaching i mentoring młodszych kierowników projektów. Entuzjasta i propagator wszechstronnego kształcenia i rozwoju Kierowników Projektów w szczególności w obszarze komunikacji i tzw. aspektów miękkich zarządzania.
Od stycznia 2008 roku związany z PM Experts Sp. z o.o.
Posiada certyfikaty: PMP, Associate Project Management Professional (IPMA), PRINCE2.

 

borys_stokalski.jpeg

Borys Stokalski

Pełni funkcję wiceprezesa zarządu Infovide-Matrix S.A. – wiodącego dostawcy usług konsultingowych i innowacyjnych rozwiązań IT (Consulting & Solutions Implementation). Jest twórcą i współzałożycielem Infovide-Matrix S.A. Wraz z zarządem firmy kreuje i nadzoruje jej strategię rynkową i rozwój kompetencyjny. Borys Stokalski jest ekspertem w zakresie wielu strategicznych aspektów współczesnej informatyki korporacyjnej, takich jak zarządzanie inwestycjami IT, procesy innowacyjne, zarządzanie wiedzą czy architektury informacyjne. Jest też aktywnym członkiem Cutter Consortium – organizacji skupiającej międzynarodowe autorytety w zakresie zarządzania informatyką, i współtwórcą wielu publikowanych przez tę organizację opracowań i raportów. W 1998 roku został uhonorowany nagrodą InfoStar w kategorii "popularyzacja informatyki". Jest autorem wielu artykułów i opracowań, publikowanych m.in. w: Harvard Business Review, Cutter IT Journal, Computerworld, Teleinfo, Businessman Magazine. Uzyskał dyplom Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Matematyki, informatyki i Mechaniki. W latach 1988 – 1993 był wykładowcą Instytutu Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego, współtworząc jej program nauczania w obszarze Human-Computer Interaction. Jego zainteresowania i pozazawodowe aktywności to między innymi muzyka (jest absolwentem konserwatorium im J.Elsnera w Warszawie w klasie gitary klasycznej, komponował też muzykę filmową). Poza tym pasjonuje go nurkowanie i narciarstwo – te swoje zainteresowania współdzieli z najbliższą rodziną. Jest żonaty, ma trójkę dzieci.

 

anna_ostaszewska.jpeg

Anna Ostaszewska

Absolwentka Wydziału Matemetyki, Informatyki i Mechaniki na Uniwersytecie Warszawskim. Pracowała kolejno w Instytucie Podstaw Informatyki PAN (jako asystent), w Computer Systems for Business International (jako kierownik Zespołu Analiz i Projektów), w Hobbit sp. z o.o. (jako prezes zarządu) oraz od 2002 r do dziś w myIT sp. z o.o. (jako wiceprezes zarządu, kierownik projektu i konsultant).
Zajmuje się zarządzaniem projektami zwiazanymi z wytwarzaniem oprogramowania i zarzadzaniem wymaganiami w projektach IT. Doradza firmom, ktore optymalizuja swoje procesy zarzadzania projektami i wdrazaja dostosowane do specyfiki firmy metody zarzadzania wymaganiami w IT. Brala udzial jako konsultant w kilku projektach zwiazanych z wdrozeniem metodyki zarzadzania projektami i portfelem projektow. Prowadzi szkolenia z zarzadzania projektami i z zarzadzania wymaganiami w IT. Członek i rzeczoznawca PTI.

 

darek_walachowski.jpg
Darek Wałachowski

Absolwent Wydziału Matematyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i Warsaw-Illinois Executive MBA. Posiada 14 letnie doświadczenie w projektowaniu, tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań dla rynku Opieki Medycznej, zdobywane zarówno po stronie dostawców rozwiązań informatycznych, jak i klientów takich rozwiązań (dostawców usług medycznych). Uczestniczył w projekcie projektowania i tworzenia systemu dla jednostek medycznych na rynek holenderski (współpraca z firmą SMS Cendata) oraz w projektach wdrożeń systemów informatycznych dla szpitali w Polsce.
Od 2002 roku pracuje w Medicover, obecnie na stanowisku Dyrektora ds. Systemów Dywizji Medicover. Odpowiedzialny za planowanie,  rozwój, utrzymanie i synchronizację rozwoju systemów biznesowych w jednostkach Dywizji Medicover w regionie. W czasie pracy w Medicover brał udział lub odpowiadał za kluczowe projekty: wdrożenie głównego systemu biznesowego (CIS), zbudowanie i wdrożenie systemu Elektronicznej Dokumentacji Medycznej Pacjenta, wdrożenie systemu informatycznego dla Szpitala Medicover w Wilanowie.


jacek_mamot.jpg

Jacek Mamot

Prezes Zarządu K2 Consulting, Dyrektor Procesów CRM. Ekspert w zakresie zarządzania ryzykiem projektów strategicznych. Wspiera kluczowych klientów w definiowaniu i planowaniu projektów mających na celu zwiększanie wartości przedsiębiorstwa. Jest doświadczonym negocjatorem i mediatorem. Od 1997 roku reprezentuje interesy klientów w ich imieniu negocjując warunki strategicznych kontraktów wdrożeniowych. Realizował projekty dla takich firm, jak Polkomtel S.A., Cyfrowy Polsat S.A., Exatel S.A. (Tel-Energo S.A.), Konsorcjum TETRA System Polska, PTC S.A., Agora‑Gazeta sp. z o.o., Adidas Poland sp. z o.o.

 


Jerzy Goraziński

Dyrektor Project&Quality Management Office w Centrum Badawczo Rozwojowym TPSA (TPR&D).

 

danuta_kajrunajtys.jpgDr Danuta Kajrunajtys

Jako niezależny doradca biznesowy zajmuje się strategicznym wykorzystaniem informatyki w zarządzaniu. Prowadzi przedsięwzięcia związane z przygotowaniem firm do wdrożenia nowoczesnych rozwiązań wspomaganych techniką informacyjną, wspomaga zarządy firm w rozwiązywaniu nietrywialnych problemów strategicznych z pogranicza biznesu i informatyki. Posiadane doświadczenia wykorzystuje w pracach nad dostosowywaniem programu studiów na kierunku informatyka do współczesnych wymogów rynku pracy. Pełni rolę Kierownika Zakładu Informatyki w WSEI w Krakowie. Posiada uprawnienia Rzeczoznawcy PTI, jest Certyfikowanym Konsultantem E-RACE (Europejska Wskaźnikowa Analiza Porównawcza Przedsiębiorstw), członkiem Niezależnej Grupy Doradców (http://www.ngd.pl), organizuje Małopolską Konferencję „Zarządzanie projektem", (http://www.konferencja-pm.wsei.edu.pl).



Opis sesji:


Sesja składa się z czterech części, dotyczących szeroko pojętego zastosowania zarządzania poprzez projekty w osiąganiu celów biznesowych organizacji.

 

Dla kogo jest ta sesja:

Osoby odpowiedzialne za zarządzanie biznesowe organizacją, kierownicy projektów, programów, sponsorzy projektów w organizacjach, osoby zarządzające informatyką lub informatykami na wszystkich szczeblach organizacji.

 

Program sesji:

 

Blok 1 – wzorce (9:15 – 10:45, 90 minut)
  1. Gartner: Jak zostać dobrym CIO?
    Leszek Maśniak

    Motywy przewodnie wykładu:  
    • CIO jako misja samobójcza 
    • roli CIO i zakresie obowiązków
    • zmiany roli CIO i nowe wyzwania
    • Polski CIO, na podstawie doświadczeń doradczych Gartner

    Prezentacja: pdf_ico.gif PDF / Flash
  2. Transformacja IT poprzez projekty: rzeczywistość a najlepsze praktyki
    Jakub Lesiński

    Organizacje IT zmieniają się i reorganizują, zarówno w obliczu dekoniunktury, jak również by zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną na rynku. Często poprawa efektywności wymaga zmiany obecnego modelu działania. Większość z pracujących w branży informatycznej przechodziła już i przejdzie ponownie reorganizację. Pomimo licznych standardów, doświadczeń i strategii działania transformacje w obszarze IT często nie spełniają oczekiwań zarządów lub powodują obniżenie motywacji pracowników. Miękkie aspekty projektu transformacyjnego mają decydujące znaczenie dla funkcjonowania firmy, gdy reorganizacja dobiegnie już końca.
    W jaki sposób można skutecznie przeprowadzić transformację organizacji informatycznej? Jakie są optymalne narzędzia i praktyki, które warto stosować? Jaki model przeprowadzenia zmiany zwiększa szanse na sukces transformacji? Czy aspekt pracy zespołowej i relacji z pracownikami jest kluczowy dla osiągnięcia tego sukcesu?

    Prezentacja:
    pdf_ico.gif PDF / Flash


  3. Buduj sukces biznesowy zarządzając IT metodycznie: synergia COBIT, ITIL, TOGAF oraz ISO 17799
    Wojciech Garstka, Rafał Jabłonka


    Czy wyrafinowane metodyki, biblioteki najlepszych praktyk, normy i inne standardy to tylko fanaberia? Nawet różnego szczebla szefowie IT wciąż jeszcze się przed tym oganiają - a biznes? Co z tego ma mieć biznes? Czy to wiadomo? Czy wiadomo jakie jest przełożenie tych narzędzi na sukces biznesowy? I czy one ze sobą współgrają, czy też sobie nawzajem przeszkadzają?

    Prezentacja: pdf_ico.gif PDF / Flash


 
Blok 2 – W poszukiwaniu sponsora (11:15 – 13:15, 120 minut)

  1. Sponsor – kolejny kluczowy czynnik sukcesu projektu
    Marek Łubiarz

    Wsparcie i zaangażowanie wyższego kierownictwa jest wymieniane w czołówce źródeł sukcesu projektu w praktycznie wszystkich badaniach i ankietach. Wsparcie to realizowane jest przez różnie nazywaną w różnych metodykach rolę, którą na potrzeby tej sesji nazwiemy Sponsorem. Wszystkie projekty potrzebują Sponsora, a jego trwałe i konsekwentne wsparcie jest kluczowe dla powodzenia projektu. Kierownik Projektu powinien współpracować ze Sponsorem, aby zapewnić sobie odpowiednie poparcie w całym cyklu życia przedsięwzięcia.
    Prezentacja ma na celu zrozumienie i upowszechnienie znaczenia roli, zakresu wiedzy i doświadczenia Sponsora projektu.

    Prezentacja: pdf_ico.gif PDF



  2. Rola sponsora w projektach – opinie i doświadczenia praktyków – dyskusja panelowa
    Jarosław Deminet, Marek Łubiarz, Borys Stokalski i inni



Blok 3 – Od edukacji do praktyki (14:30 – 16:00, 90 minut)

  1. Serious Games
    Borys Stokalski

    Teza Alvina Tofflera o tym, że brak zdolności szybkiego i skutecznego uczenia się to w XXI wieku dysfunkcja porównywalna z analfabetyzmem, niezwykle trafnie oddaje jedno z kluczowych wyzwań fenomenu jakim jest rozwijająca się "gospodarka oparta na wiedzy".

    Pojawiają się pytania: Jakie profil umiejętności charakteryzować będzie "knowledge workera"? Jak mogą wyglądać zawody, które dziś jeszcze nie istnieją a które będą wykonywać ci którzy rozpoczynają dziś studia? Jak przygotowywać do nieznanego? Jak nauczyć zdolności uczenia i adaptacji poprzez naukę? 
     
    Jednym z interesujących zjawisk jest dziś rozwój narzędzi edukacyjnych wykorzystujących gry i symulacje - przenikają one coraz silniej do "głównego nurtu" edukacji w szkołach, na studiach i w edukacji zawodowej. Rozwój ten inspirują i finansują poważne światowe firmy IT, nie kojarzone dotąd z światem gier.
     
    Zjawisko to - Serious Games - chcemy pokazać na konkretnych przykładach, omawiając jednocześnie - z udziałem specjalistów dziedzinowych - konkretne zagadnienia zarządcze, projektowe i inżynierskie specyficzne dla produktu informatycznego jakim jest gra.
     
    Kanwą do tej sesji będzie film dokumentalny "Serious Games" przygotowany przez PTI specjalnie na sesję Technologia w Edukacji organizowanej w ramach obchodów Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego. Sam film też przy tej okazji pokażemy.

    Prezentacja: pdf_ico.gif PDF / Flash



  2. Doskonalenie metod zarządzania wymaganiami w IT – podejście procesowe
    Anna Ostaszewska, Darek Wałachowski


    Sukces projektu to nie tylko „magiczny trójkąt” – czas, budżet, zakres. Rezultatem projektu informatycznego powinien być produkt, który naprawdę spełnia wymagania użytkowników.
     
    Dlaczego jest to takie trudne? Informatycy twierdzą – użytkownicy nie wiedzą, czego chcą. Użytkownicy odpowiadają – IT nie rozumie biznesu. Konflikt i frustracja obu stron narastają.
     
    Przedstawimy praktyczne podejście do poprawy metod zarządzania wymaganiami, zastosowane w Medicover Polska. Pokażemy zarówno punkt widzenia przedstawiciela firmy (Darek Wałachowski), jak i konsultanta/doradcy zewnętrznego (Anna Ostaszewska) – dzięki temu obraz będzie pełniejszy.
     
    W ramach wstępu omówimy zwięźle kontekst organizacyjny, czyli model działania IT w Medicover, oraz przedstawimy główne wnioski z audytu organizacyjnego – listę obszarów, w których najbardziej potrzebna była poprawa.
     
    Główną część prezentacji poświęcimy omówieniu:
    • Podjętych w organizacji konkretnych działań i zastosowanych metod;
    • Uzyskanych rezultatów – zarówno twardych wskaźników, jak i bardziej „miękkich” efektów zmian;
    • Napotkanych problemów i zastosowanych metod ich rozwiązywania.
     
    Na zakończenie podzielimy się praktycznymi wnioskami z przeprowadzonego projektu poprawy metod zarządzania wymaganiami, mając nadzieję, że będą przydatne również dla innych firm i organizacji.

    Prezentacja: pdf_ico.gif PDF / Flash



Blok 4 – Praktyka (16:30 – 18:30, 120 minut)

  1. Ugasić pożar, czyli projekty kryzysowe
    Jacek Mamot 

    Trudna sytuacja rynkowa, nieudana reorganizacja biznesu czy klapa nowego produktu to tylko niektóre sytuacje, w których pomocne jest zastosowanie wyjątkowych, po części projektowych zasad prowadzenia biznesu.
    O korzyściach wynikających z projektowego podejścia do biznesu powiedziano już bardzo wiele. Niewiele natomiast mówi się o dramatycznych sytuacjach, kiedy strategiczne projekty nie przynoszą wartości dodanej lub, co gorsza, generują wymierne straty dla organizacji. Projekt, który miał być źródłem sukcesu i dobrobytu dla firmy stopniowo staje się zagrożeniem dla jej funkcjonowania. Niczym ognisko, które zmienia się w pożar. Na tym analogie bynajmniej się nie kończą.

    Prezentacja: pdf_ico.gif PDF



  2. PMO w Centrum Badań i Rozwoju TP
    Jerzy Goraziński


    Czy mozliwe jest skuteczne zarządzanie Projektami i Innowacyjnością w badaniach i rozwoju; Operator telekomunikacyjny właściciel czy sponsor Jednostki Badawczo Rozwojowej; Rola Project Management Office w Centrum Badawczo Rozwojowym komercyjnej firmy telekomunikacyjnej; Badania i Rozwój w wolnej RP - refleksje Autora.

    Prezentacja: pdf_ico.gif PDF / Flash



  3. Usługi doradcze - biznes i informatyka
    Danuta Kajrunajtys 

    Zainteresowany usługą nie do końca potrafi wyartykułować swoje potrzeby. Zwykle problem definiowany jest tak, jak jest postrzegany, czyli jako przysłowiowa "góra lodowa". Widać jej czubek a przecież jak twierdzą znawcy, pod wodą jest 6/7 jej masy (czy objętości - tu bez znaczenia).
    Problem w tym, że wiele ofert usług doradczych w obszarze biznesu koncentruje się na tym "czubku". Firma zlecająca usługę będzie miała faktycznie pożytek dopiero wówczas, jeśli uda się identyfikować faktyczne jej problemy (czyli przyczyny a nie skutki) i opracuje indywidualny plan działania.

    Prezentacja: pdf_ico.gif PDF / Flash



  4. Zarządzenie projektem wysokiego ryzyka
    Jacek Mamot

    Jeśli planujesz wdrożenie systemu klasy ERP, CRM, BI, WMS to zapewne czeka cię projekt wysokiego ryzyka. Co to w praktyce oznacza? Statystyczne masz 31% szans na totalną klapę, 53% szans na to, że projekt zakończy się przekroczeniem czasu budżetu i ograniczeniem zakresu i aż 16% szans na pełen sukces. To całkiem sporo jak na wdrożenie systemu IT. Gdybyś jednak chciałbyś zwiększyć swoje szanse, to na pewno powinieneś poświęcić czas na analizę i redukcję ryzyk związanych z realizacją tego projektu.

    Prezentacja: pdf_ico.gif PDF


Opiekun sesji ze strony PTI:

marek_lubiarz.jpg

 Marek Łubiarz



down.jpg
DRUKUJ artykuł Powiadom znajomego...   wykop gwar facebook google delicious dig  up
 
Mapa serwisu
Polityka prywatności
 Copyright © PTI 2009-2019  ::  biuro konferencji: mragowo2009@jesienne-spotkania-pti.org.pl 
 Webmaster :: Coded by T.S. :: Designed by A.P.  
Odwiedzono nas: 370651 razy.